Skoči na glavni sadržaj

Molimo pričekajte...

Skup ishoda učenja - Mjenjači stupnjeva prijenosa

Razina HKO
4.1
Sektor
Strojarstvo, brodogradnja i metalurgija
Podsektor
-
Znanstveno područje
-
ECTS bodovi
-
CSVET bodovi
2
HROO bodovi
-
Broj godina istraživanja
-
Opravdanost uvođenja izbornog skupa ishoda učenja
-
Uvjeti pristupanja stjecanju skupa ishoda učenja
Uvjeti u kojima se stječu kompetencije propisane su Državnim pedagoškim standardom srednjoškolskog sustava odgoja i obrazovanja (NN 63/08 i 90/10) i Pravilnikom o načinu organiziranja i izvođenja nastave u strukovnim školama (NN 140/09).
Materijalni i kadrovski uvjeti za stjecanje skupa ishoda učenja

Uvjeti u kojima se stječu kompetencije propisani su Državnim pedagoškim standardom srednjoškolskog sustava odgoja i obrazovanja(»Narodne novine«, broj 63/2008 i 90/2010) i Pravilnikom o načinu organiziranja i izvođenja nastave u strukovnim školama (»Narodne novine«, broj 140/2009 i 130/2020).

 Materijalni uvjeti

·         standardna učionica prikladne veličine (1,25 m2 po osobi), opremljena računalom za nastavnika,   projektorom, internetskom vezom i opremom za pisanje (zelena, bijela ili pametna ploča)

·         specijalizirana učionica za automehatroniku

·         komponente/sklopovi za demonstraciju, mjerni instrumenti

Kadrovski uvjeti

·         nastavnik stručno-teorijskih sadržaja, minimalno razina 6 HKO-a (preddiplomski sveučilišni studij, preddiplomski stručni studij) odgovarajućeg profila iz sektora Strojarstvo, brodogradnja i metalurgija i iz sektora Elektrotehnika i računarstvo

Specifična znanja povezana sa skupom ishoda učenja mogu biti stečena formalnim obrazovanjem, neformalnim i informalnim učenjem. Ishodi učenja mogu se ostvarivati neformalnim i informalnim učenjem.

Materijalni i kadrovski uvjeti za vrednovanje skupa ishoda učenja

Uvjeti u kojima se stječu kompetencije propisani su Državnim pedagoškim standardom srednjoškolskog sustava odgoja i obrazovanja(»Narodne novine«, broj 63/2008 i 90/2010) i Pravilnikom o načinu organiziranja i izvođenja nastave u strukovnim školama (»Narodne novine«, broj 140/2009 i 130/2020).

 Materijalni uvjeti

·         standardna učionica prikladne veličine (1,25 m2 po osobi), opremljena računalom za nastavnika,   projektorom, internetskom vezom i opremom za pisanje (zelena, bijela ili pametna ploča)

·         specijalizirana učionica za automehatroniku

·         komponente/sklopovi za demonstraciju, mjerni instrumenti

Kadrovski uvjeti

·         nastavnik stručno-teorijskih sadržaja, minimalno razina 6 HKO-a (preddiplomski sveučilišni studij, preddiplomski stručni studij) odgovarajućeg profila iz sektora Strojarstvo, brodogradnja i metalurgija i iz sektora Elektrotehnika i računarstvo

Specifična znanja povezana sa skupom ishoda učenja mogu biti stečena formalnim obrazovanjem, neformalnim i informalnim učenjem. Ishodi učenja mogu se ostvarivati neformalnim i informalnim učenjem.

Postupak i primjeri vrednovanja

Provjera i vrednovanje propisani su Zakonom o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (Narodne novine, broj 87/2008, 86/2009, 92/2010, 105/2010-isp., 90/2011, 16/2012, 86/2012, 94/2013, 152/2014, 7/2017, 68/2018 i 98/2019) i Pravilnikom o načinima, postupcima i elementima vrednovanja učenika u osnovnoj i srednjoj školi (Narodne novine, broj 112/2010, 82/2019 i 43/2020).

Ishodi učenja provjeravaju se pisano i/ili usmeno  i/ili vježbom i/ili problemskim zadatkom i/ili projektnom temom i/ili projektnim zadatkom i/ili radnom situacijom.

1.       Prepoznati ulogu mjenjača

·         Navesti glavne zadatke mjenjača

2.       Razlikovati vrste automatskih mjenjača

·         Nabrojiti vrste i načina rada automatskih mjenjača

3.       Objasniti rad pilotiranih mjenjača

·         Opisati način rada pilotiranih mjenjača

4.       Opisati parkirni položaj mjenjača (p-lock)

·         Prepoznati svrhu ugradnje parkirne kočnice

5.       Objasniti mjenjače sa duplom spojkom

·         Opisati rad i nabrojati glavne dijelove mjenjača sa duplom spojkom

6.       Proračunati prijenosne omjere i navesti izvedbe zupčanika

·         Izračunati prijenosne omjere i opisati izvedbe zupčanika

7.       Objasniti sinkroni sklop

·         Nabrojati dijelove sinkronog sklopa i objasniti ulogu u promjeni stupnja prijenosa

8.       Opisati upravljanje promjenom stupnja prijenosa

·         Poznavati vrste promjena prijenosa

9.       Diskutirati o zagonskim prijenosnicima s diferencijalom

·         Nabrojati dijelove, ulogu i vrstu diferencijala te opisati rad zagonskog prijenosnika

Ishodi učenja (9)
1.
Prepoznati ulogu mjenjača
2.
Razlikovati vrste automatskih mjenjača
3.
Objasniti rad pilotiranih mjenjača
4.
Opisati parkirni položaj mjenjača (p-lock)
5.
Objasniti mjenjače sa duplom spojkom
6.
Proračunati prijenosne omjere i navesti izvedbe zupčanika
7.
Objasniti sinkroni sklop
8.
Opisati upravljanje promjenom stupnja prijenosa
9.
Diskutirati o zagonskim prijenosnicima s diferencijalom
Preuzmi u formatu: CSV
Naziv i šifra standarda kvalifikacija za koje se predlaže skup ishoda učenja (ako je primjenjivo)
Automehatroničar / Automehatroničarka - 49
Skup kompetencija za koji se predlaže skup ishoda učenja
-
Upisan temeljem zahtjeva
Automehatroničar / Automehatroničarka
Datum upisa
12.4.2022
Vrijedi do
-
Odluka nadležnog tijela o upisu u Registar
Način stjecanja skupa ishoda učenja
formalno, neformalno, informalno